Keşan Belediye Meclisi Toplandı

|

Keşan Belediye Meclisi Toplandı

 

Keşan Belediye Meclisi Eylül Ayı Olağan Toplantısı 6 Eylül 2018 Perşembe günü gerçekleştirildi.

 

Saat 17.00 sıralarında başlayan ve Keşan Belediye Başkanı Opr. Dr. Mehmet Özcan başkanlığında gerçekleştirilen toplantı Keşan Belediyesi Meclis Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi.

                AK Partili Meclis üyeleri Tolga Saltık ve Murat Arhatır’ın mazeretleri nedeniyle izinli sayıldığı toplantıda ilk olarak gündeme bir vatandaşın takas talebi eklendi.

                Toplantıda daha sonra S.S. 25 No’lu Şehir İçi Minibüsçüleri Taşıyıcılar Kooperatif’nin ücret tarifesi görüşüldü. Madde hakkında bilgi veren Plan ve Bütçe Komisyonu Sözcüsü Yılmaz Başol, konunun komisyonda görüşüldüğünü anlattı ve indi-bindi 2,5 TL, Terminal 2,5 TL, öğrenci için de 1,5 TL’lik ücret belirlediklerini anlattı. Komisyon raporunun öngördüğü şekilde madde oybirliği ile kabul edildi.

                Toplantı, Keşan Belediyesi’ne ait Keşan Merkez Atık Su Arıtma Tesisi’nin işletilmesi şeklinin görüşülmesi ile sürdü.

                Madde hakkında bilgi veren ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın 15 milyar TL’lik Ergene Havzası’nı Kurtarma Operasyonu kapsamında Trakya’da 12 yerleşim yerine DSİ eliyle atık su arıtma tesisi yapıldığını ifade eden Özcan, “Belediyeler bu yatırımları 30 yılda geri ödeyeceklerdi. En hazır ve altyapısı en uygun belediye olduğumuz için ilk proje Keşan’da başladı. Bu anlamda dönemin Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu’na çok teşekkür ediyorum. Yapılan yatırım bittikten sonra 1 yıl çalıştırılıp bize devredilecekti biz de ana kollektör bağlantılarını gerçekleştirecektik.  Tesis geçen ağustos ayında çalışmaya başladı. Kesin kabul yapıldıktan sonra DSİ’nin işletin süresi dolacağı için yeni bir işletim söz konusu olacak. Biz buranın işletimini kısa süreli de olsa işin profesyonellerine bırakmak istiyoruz. Bu süreçte işleyişi görüp aynı işleyişi kendimizin yapıp-yapamayacağına bakacağız. Türkiye’nin atık su  arıtma çöplüğü olmaması için ilgili bakanlığın da tavsiyeleri bu yönde. 40 milyon TL’lik bir yatırım zimmeti var. Zarar edersek biz zarar edeceğiz. Herhangi bir olumsuzlukta da çok ciddi cezalar ile karşılaşabiliriz. Geçmişte Cevizlik Deresi’nden daha önce olduğu gibi balık tutacağımızı söylemiştim. Şimdi arıtmadan sonra balık görülmeye başlandı. Tasarruf edelim derken daha büyük zararlarla karşılaşmamız için, fiiliyatta işletimi görmek için işletimin profesyonelce yapılmasını planlıyoruz.” dedi.

                Tesisin işletiminin 11 aylığına profesyonelce yürütülmesi oy çokluğu ile kabul edildi.

Toplantıda daha sonra ilçemizde faaliyet gösteren A1 ve D2 yetki belgeli araçların durak yerlerinin görüşülmesi konusu ele alındı. Söz konusu yetki belgeli araçların daha önce Encümen’den alınan karardaki gibi yine terminalden kalkışı oybirliği ile kabul edildi.

Mecliste daha sonra Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere kepçe ve kamyonet alınması maddesinin ele alınması ile sürdü. Madde hakkında bilgi veren Başkan Özcan, Temizlik İşleri Müdürlüğü’nde kullanılmak üzere kepçeye ve ara sokaklarda daha işlevsel olarak kullanılacak kamyonete ihtiyaç duyulduğunu bildirdi.   Madde oy birliği ile kabul edildi.

Toplantı, Keşan Belediyesi’ne ait Mezbaha’da yapılan tadilat giderlerinin ödenmesi maddesiyle devam etti. Mezbaha’da 92.563 TL’lik kalıcı yatırım yapıldığını bunun bedelinin de mal sahibi olarak Keşan Belediyesi tarafından karşılanması gerektiğini belirten Başkan Özcan, tesiste soğuk hava depolarının kapasitesinin artırımı ile arıtma anlamında düzenlemeler yapıldığını söyledi. Madde oybirliği ile kabul edildi.

Toplantı Saros Körfezi Sazlıdere Bölgesi’ne FSRU Liman ve kara boru hattının Keşan’a etkilerinin görüşülmesi ile sürdü.

 

Madde hakkında bilgi veren Özcan, Türkiye’nin doğalgaz yolu ağı içine girdiğini aktardı ve şunları söyledi: “Saros Körfezi’nin İskenderun Körfezi gibi bir yer olmaması için  bir şeyler yapmak gerekli. Sazlıdere’ye 52.3 hektarlık alana bir yapı yapılacak. Keşan Belediye Meclisi olarak tavsiye kararı almak için böyle bir madde gündeme ekledik. Kanaatimizi belli etmek istiyoruz. Saros Körfezi güneydeki ilçelerin ekonomilerinde turizm girdisi olarak bir değerdir. Gelir kaynağıdır. Sanayi yapılarına karşı değiliz ama önlem almadan da yatırımların yapılmaması gerekiyor. Ergene Havzası, İzmit Körfezi’nin durumu ortada. 3. olumsuz alan biz olmamalıyız. Kağıt üzerinde çok güzel anlatılıyor ama riskler çok fazla. Saros deprem fayı kırılabilir. Sığ bir denize yapı yapma ve gemilerin yanaşması söz konusu.  Herhangi bir olumsuzlukta çocuklarımızın geleceği gider. Bu konu geceleri rüyalarıma giriyor. Alternatif bir yer yok mu? Yetkililerin samimi bilgilendirme yapması gerekiyor. Yapılan bir yanlış önlem alamayacağımız tabiat güçlerini harekete geçirebilir. Tarihi bir tavsiye kararı alacağız. Yetkili firma belediye meclisine de sunum yapabilir.”

Daha sonra CHP Grup Sözcüsü Aktan söz aldı ve şunları dile getirdi: “Saros  Körfezi’nin nadide bölgelerinden olan Sazlıdere ile Gökçetepe arasında 52,3 hektarlık alanda, 270 metrelik bir “iskele” yapılması, dolgu platformu ve iskele uç kısımda oluşturulacak dolfenler ile buraya iki tane FSRU Gemisi bağlanması, Saros Körfezi’ne girecek 100 bin tonluk gemilerle bu iskeleye likit doğal gaz taşınması ve FSRU gemileri aracılığıyla doğal gazın karadan, Sazlıdere’den Mahmutköy’e orman içinden döşenecek 17 kilometrelik boru hattıyla basılması ve Yerlisu ile Mahmutköy arasında depolama tesisleri yapılmasını içeren bir projeyle karşı karşıyayız! BOTAŞ’ın bu projesi, Saros Körfezi’ni tamamen bitirecek bir yolun başlangıcı olacaktır. Söz konusu proje alanı, Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, birinci derecede deprem bölgesi, sit alanı, Özel Çevre Koruma Alanı ve orman alanıdır.130 metre mesafesinde evler bulunmaktadır. Projede; yapılması planlanan iskelenin yanı sıra FSRU gemilerinin yanaşma alanında görev alacak olan römorkörler için dolgu platformu yapılarak bu platformda römorkörler barınmasının sağlanacağı, ayrıca iskele müştemilatlarının dolgu alanı üzerinde konuşlandırılmasının planlandığı, toplam dolgu alanının yaklaşık 13.500 m2’lik yüzey büyüklüğünde 85.00 m3 olacağı da belirtiliyor. İskele üstüne kurulacak 10 adet borudan neler geçeceği de sıralanmış;

1 adet Doğal Gaz Yükleme Hattı 30”

2 adet Beyaz Ürün Transfer Hattı 18”

1 adet Basalt Sıvı Atık Trasnfer Hattı 8”

1 adet  Yangın Suyu Transfer Hattı 8”

1 adet Tatlı Su Transfer Hattı3 “

4 adet Exproof Amaçlı Kablo Borusu Hattı”..

“Beyaz Ürün Transfer Hattı”ndan ne geçecek ? derseniz… Petrol İşleri Genel Müdürlüğü, “beyaz ürün”ü şöyle tanımlıyor: Yüksek gravilteli petrolün rafinajınden elde edilen benzin, gazyağı ve motorin gibi ürünler… Yani iskele, aynı zamanda petrol ürünleri transfer içinde kullanılacak! Olası olumsuzlukları sıralayalım: 270 metrelik iskele ve 13 bin 500 metrekarelik alanda 85 bin metreküplük dolgu, Yayla Sahilinde yaşanan olumsuzlukların kat kat üstünde olumsuzluk yaratacaktır. Hiçbir kaza vs. olmayacağını varsaysak bile, sadece 100 bin tonluk gemilerin Saros Körfezi’ne giriş çıkışları bile, denizin altını üstüne getirecek ve yaratacağı dalgalarla sualtı ve kıyı kumullarının yapısını, yerini değiştirecektir. Balıkçılığı ve dalış turizmini olumsuz etkileyecektir.  Bölge,” Kültür ve Turizm Koruma Ve Gelişim Bölgesi” ilan edilmesine karşın turizm bölgesinden çıkarak, fiilen enerji sanayi bölgesine dönüşecektir. Saros Körfezi; İzmit, Aliağa, İskenderun vb. körfezler gibi, temizlikten uzak, balçık içinde bir körfeze dönüşecektir. Gemi kazalarını, karaya oturmaları, sintine sularını, petrol sızıntılarını, gemilerden alınacak atıkların karada yaratacağı kirliliği vs. bile saymıyorum! Tüm bu gerekçelerle, sanayi, atığının olmadığı tek körfez olan, her yıl yaklaşık 2 milyon turiste ev sahipliği yapan, bölge esnafı ve halkının gelir kapısı olan Saros körfezi’ne böyle bir tesisin yapılmasının büyük bir çevre felakati olacağını vurguluyor ve bizden sonra gelecek nesillere Saros Körfezi’ni şu anki temizliğiyle bırakma sorumluluğumuz nedeniyle, Keşan Belediyesi Meclisi’nin de, siyaset gözetmeksizin oybirliğiyle bu projenin Saros Körfezi’nde uygulanmaması için tavsiye kararı almasını öneriyorum.” dedi.

                AK Parti Grup Sözcüsü Mustafa Serbes de ilgililer tarafından yeterli bilgilendirme yapılmasının gerekliliğini anlattı.

İYİ Parti’li, Süleyman Eren de vatandaşın güneşe kuma ama aynı zamanda aş ve işe de ihtiyacı olduğunu ifade etti ve projenin getirisi ve götürüsü ile tartışılması gerektiğini söyledi.

Görüşlerin ardından madde söz konusu tesislerin Sazlıdere'ye yapılmaması tavsiye kararı oy çokluğu ile kabul edildi.

Toplantı, 2 işletmenin İçkili Yer Bölgesi taleplerinin görüşülmesinin bir sonraki Meclis’te görüşülmek üzere Encümen’e havalesi ile sürdü.

Meclis toplantısı, Mezarlık Yeri tahsis işlemlerinin Muhtarlık İşleri Müdürlüğü bünyesinde yürütülmesi maddesi ile devam etti.

Madde hakkında bilgi veren Başkan Özcan, cenaze işlemlerinin Park ve Bahçeler Müdürlüğü bünyesinde yürütüldüğünü ancak daha merkezi bir yerden yürütülmesine ihtiyaç duyulduğunu bildirdi. Özcan, daha ulaşılabilir konumu nedeniyle işlemlerin bundan sonra ana binadaki Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nden yürütülmesi gerektiğini ifade etti. Oybirliği ile karar verildi.

Toplantı, gündemde yer alan vatandaş ile gündeme alınan vatandaşın takas taleplerinin oy birliği ile İmar ve Şehircilik Komisyonu’na havalesi ile sona erdi.

Alınan kararların Keşan’a ve bölge halkına hayırlı olmasını dileyen Başkan Özcan, verdikleri katkı nedeniyle meclis üyelerine teşekkür etti.

Ekim Ayı Meclis Toplantısı 4 Ekim 2018 Perşembe günü gerçekleştirilecek ve saat 17.00’de başlayacak.

|